gentoo & internet

Kilian Igor Igor.Kilian na infogas.sk
Středa Únor 15 14:17:10 CET 2006

> Pokud nemate nejake velmi specificke pozadavky tak doporucuji stage3.
> Usetrite tim spoustu casu. Nicmene s pomalym pripojenim to bude dost
> opruz a asi bych se na vasem miste poohledl po necem
> tradicnejsim, a to
> ackoliv doma gentoo mam a jsem s nim navysost spokojeny.

Hmmm... Potom by nebolo vyhodnejsie napr. Ubuntu? Mne sa zda, ze
ohladne stiahnutych dat to bude priblizne asi o tom istom. Ci nie?

> Neni to pravda, resp. o nicem takovem nevim. Vzdy kdyz se
> instaluje nova
> verze baliku tak se stahuje kompletni zdrojak + patche.

Tak toto je dost skoda. Nedavno som cital, ze uz tomu tak je. Mozno
nejaka verzia v buducnosti.

> Asi nerozumite pojmu 'portage' - to je centralni repositar do
> ktereho se
> stale doplnuji nove balicky a verze, pricemz kazdy
> balicek/verze ma stav
> 'stable', 'masked' nebo 'hard masked' a muzete si libovolne
> vybirat co z
> toho si nainstalujete. Vychozi je 'stable' jinak ten balicek musite
> 'odmaskovat'.
>
> Cili nic jako 'aktualni verze' neexistuje - provedete
> synchronizaci pri
> ktere se na vas pocitac stahne aktualni seznam balicku a je
> [...]

Mate pravdu, ze portage zatial nerozumiem. Cital som dokumentaciu
dost z rychlika. Prosim opravte ma v mojom poopravenom zisteni:

- gentoo ma portage strom, ktory obsahuje zoznam vsetkych
  pristupnych balickov (nieco ako headers vsetkych balickov)
- tento strom obsahuje vzdy verzie 'stable' 'masked' 'hard masked'
- pri updatoch sa taha vzdy cely zdrojak s patchmi a defaultne
  sa jedna vzdy o verziu 'stable'
- neexistuje ziadny globalny update distribucie gentoo (raz nainstalujem
  a updatujem podla potreby), mozem kombinovat rozne verzie roznych
   balickov ako chcem
  - tak tu mam otazky:
    1) Co sa stane pri update gcc, alebo niecoho na com ine
       balicky su zavisle (vsetky zavisle sa prekompiluju???)
       Nie su tam nejake subory, ktore ostanu v starych verziach
       z zbytocne zaberaju miesto?
    2) Existuje v portage nejaka historia (cize rozne zoznamy
       portage pre jednotlive milestony napr. 2004.1 2004.2),
       alebo je vzdy len aktualny zoznam, kde su vyssie popisane
       tri verzie
3) este na jedno sa chcem spytat. Ako je to s diskovou kapacitou.
   Zatial mam distribucie na par GB. Ake mate skusenosti s velkostou
   filesystemov (staci aj uviest celkovu velkost). Udrzuje si gentoo
   zdrojaky s patchmi na disku pre kazdy aktualny nainstalovany
   balik, alebo po skompilovani ich maze a potom opat pri potrebe
   stahuje?

dakujem

Igor