gentoo & internet

pat pat na xvalheru.org
Středa Únor 15 15:57:57 CET 2006

Kilian Igor wrote:

> Hmmm... Potom by nebolo vyhodnejsie napr. Ubuntu? Mne sa zda, ze
> ohladne stiahnutych dat to bude priblizne asi o tom istom. Ci nie?

> Tak toto je dost skoda. Nedavno som cital, ze uz tomu tak je. Mozno
> nejaka verzia v buducnosti.

Pokud bude aktualni balik je patchovan, tak budou jen patche, ale pokud
pride novy, tak se stahne cely archiv - toto spise zalezi na tom, jak je
 distribuovana dana aplikace.

> Mate pravdu, ze portage zatial nerozumiem. Cital som dokumentaciu
> dost z rychlika. Prosim opravte ma v mojom poopravenom zisteni:
>
> - gentoo ma portage strom, ktory obsahuje zoznam vsetkych
>   pristupnych balickov (nieco ako headers vsetkych balickov)
> - tento strom obsahuje vzdy verzie 'stable' 'masked' 'hard masked'
> - pri updatoch sa taha vzdy cely zdrojak s patchmi a defaultne
>   sa jedna vzdy o verziu 'stable'

Kdyz stahujete aplikaci, tak se zdrojaky ukladaji do
/usr/portage/distfiles, tedy archivy + patches. Pokud se update aplikace
lisi jen v rozsireni patche, tak se stahne jen tento patch a nic vic,
takze se da rici, ze se vzdy nestahuje veskere zdrojaky. Kazdopadne, src
muzete stahnout nekde jinde, dotahnout si je na cd/dvd/hdd, nakopirovat
do zmineneho adresare a po siti se nebude tahat nic.

Stable je zde spise myslena aplikace, ktera je pouzitelna (prece jen,
vsude se da najit chyba ;-) ) na vsech podporovanch HW, takze pokud je
neco masked, tak treba je funkcni na x86 ale ne na PPC.

> - neexistuje ziadny globalny update distribucie gentoo (raz nainstalujem
>   a updatujem podla potreby), mozem kombinovat rozne verzie roznych
>    balickov ako chcem
>   - tak tu mam otazky:
>     1) Co sa stane pri update gcc, alebo niecoho na com ine
>        balicky su zavisle (vsetky zavisle sa prekompiluju???)
>        Nie su tam nejake subory, ktore ostanu v starych verziach
>        z zbytocne zaberaju miesto?

Existuje tzv. "slot", takze pokud aplikace definuje, ze ma pouzit slot,
tak mate k dispozici vice verzi teto aplikace.

Co se tyce gcc, tak klidne muzete mit zaroven v systemu 3.4 & 4.0 atd.
Konkretne migrovani mezi gcc verzemi je velice dobre popsana na
strankach gentoo.

Muze se kompilovat bud to jen dana aplikace nebo si muzete rici o
kompilaci i vsech baliku, na kterych zavisi.

>     2) Existuje v portage nejaka historia (cize rozne zoznamy
>        portage pre jednotlive milestony napr. 2004.1 2004.2),
>        alebo je vzdy len aktualny zoznam, kde su vyssie popisane
>        tri verzie

Tedu budu tipovat: myslim, ze na dist CD (2005.0 ...) je primo portage

Kazdopadne, pokud se podivate na mirrory, tak tam najdete balik
portage-YYYYMMDDhhmm.tar.gz, ktery obsahuje "snapsot" portage tree k
danemu datu a ten se da "nainstalovat".

> 3) este na jedno sa chcem spytat. Ako je to s diskovou kapacitou.
>    Zatial mam distribucie na par GB. Ake mate skusenosti s velkostou
>    filesystemov (staci aj uviest celkovu velkost). Udrzuje si gentoo
>    zdrojaky s patchmi na disku pre kazdy aktualny nainstalovany
>    balik, alebo po skompilovani ich maze a potom opat pri potrebe
>    stahuje?

Udrzuje se pouze archiv zdrojaku s aplikaci, ktere stahnete z netu. Cela
aplikace se rozbali ve /var/tmp/... (tusim) a jakmile se prekompiluje a
vrhne do systemu, takze veskere toto smaze, takze zustane jen src
archive v /usr/portage/distfiles.

/usr/portage/distfiles muzete kdykoli vymazat a potom se zmensi zatez na
disk, ake pri kompilaci nove aplikace se bude stahovat znovu zdrojak.

	Pat