gentoo & internet

Dracula 007 dracula007 na atlas.cz
Středa Únor 15 16:03:40 CET 2006

> Tak toto je dost skoda. Nedavno som cital, ze uz tomu tak je. Mozno
> nejaka verzia v buducnosti.

Takhle - je mozne ze to existuje, ale ja o tom nevim. Pokud mne nekdo
opravi budu rad, ale kdyz jsem ted narychlo hledal nic jsem nenasel.
Mozna jste si to spletl s aktualizaci stromu - ten se samozrejme
neprenasi "komplet" ale prave jenom rozdily.

> Mate pravdu, ze portage zatial nerozumiem. Cital som dokumentaciu
> dost z rychlika. Prosim opravte ma v mojom poopravenom zisteni:

Portage je IMHO to nejpodstatnejsi na gentoo - pokud vam staci/vyhovuje
nejaky jiny balickovaci system ala .deb nebo .rpm tak myslim neni prilis
duvod prechazet na gentoo.

> - gentoo ma portage strom, ktory obsahuje zoznam vsetkych
>   pristupnych balickov (nieco ako headers vsetkych balickov)

Ano.

> - tento strom obsahuje vzdy verzie 'stable' 'masked' 'hard masked'

Ano - kazda verze kazdeho balicku ktera je v portage ma jeden
z techto stavu.

> - pri updatoch sa taha vzdy cely zdrojak s patchmi a defaultne
>   sa jedna vzdy o verziu 'stable'

Ano.

> - neexistuje ziadny globalny update distribucie gentoo (raz nainstalujem
>   a updatujem podla potreby), mozem kombinovat rozne verzie roznych
>    balickov ako chcem

Ano. Sice se vydavaji "snapshoty" - napriklad 2006.1 apod. ale neni to
skokova zmena. Proste se jenom vezme aktualni stav a hodi se na CD, s
tim ze lide potom uz budou aktualizovat jenom z portage.

>   - tak tu mam otazky:
>     1) Co sa stane pri update gcc, alebo niecoho na com ine
>        balicky su zavisle (vsetky zavisle sa prekompiluju???)
>        Nie su tam nejake subory, ktore ostanu v starych verziach
>        z zbytocne zaberaju miesto?

Portage samozrejme umi zavislosti, tj. pokud chci updatovat/instalovat
nejaky balicek tak ten si muze "vyzadat" update/instalaci i nejakych
dalsich. Obcas byva problem s update napriklad prave gcc, protoze to
ovlivnuje napriklad spolupraci jadra se zbytkem systemu, ale portage vas
vzdy upozorni co je potreba udelat. Samozrejme to ale chce sledovat
hlasky ktere se na konci update zobrazi (pripadne si to nekam ulozit a
precist pozdeji, protoze z konzole to asi cist nestihnete).

Navic portage umi tzv. ports, tj. na systemu muzete mit soucasne vice
verzi jednoho balicku (klasicky prave gcc, KDE a podobne - napriklad ja
tu ted mam gcc 3.3.6 a gcc 3.4.4, a KDE 3.4.3 a 3.5.1 a zadny problem).

>     2) Existuje v portage nejaka historia (cize rozne zoznamy
>        portage pre jednotlive milestony napr. 2004.1 2004.2),
>        alebo je vzdy len aktualny zoznam, kde su vyssie popisane
>        tri verzie

Nevim uplne jak to myslite - samozrejme portage neobsahuje jenom
posledni verzi balicku, ale na nejake "snapshoty" se nehraje. Z meho
pohledu by to byl nesmysl - vzdy je dobre mit co nejcerstvejsi portage
strom, zbytek je jen a jen na mne.

> 3) este na jedno sa chcem spytat. Ako je to s diskovou kapacitou.
>    Zatial mam distribucie na par GB. Ake mate skusenosti s velkostou
>    filesystemov (staci aj uviest celkovu velkost). Udrzuje si gentoo
>    zdrojaky s patchmi na disku pre kazdy aktualny nainstalovany
>    balik, alebo po skompilovani ich maze a potom opat pri potrebe
>    stahuje?

Portage si je sice necha na disku (jako .tar.gz) aby je pripadne
nemuselo aktualizovat, ale klidne je muzete smazat.

Moje / partisna ma 20 GB - pokud vynecham data (databaze, /home apod)
tak je zabrano odhadem tak 8 GB, ale ja tu mam spoustu baliku kvuli.

š.