Diskove pole a linux

Jan 'yanek' Bortl yanek na ya.bofh.cz
Středa Únor 15 17:42:44 CET 2006

David Kopecek wrote:
> Zdravim konferenci
>
> mam tady na stole par volnych 300G SATA disku, desku a pameti. Chtel
> bych si z toho postavit maly diskovy pole na linuxu. Nemuzete mi nekdo
> poradit nejake easy reseni jak to pospojovat dohormady a nejake navrhy
> na case ?..

Softwarovy raid, jaky typ zalezi kolik tech disku mate a jak moc si
budete cenit dat na nich uchovanych. Zrejme ale asi budete chtit raid5
pokud tech disku je 3+.

> Reseni je bigtower ale to je moc velky. neco v desktop
> reseni.. /?

Nevim jak s desktopama, ale urcite se podivejte na neco od chieftecu,
vetsina *tower modelu ma disky ulozene jinak nez v beznem casu, takze se
daji dobre chladit a pripadna manipulace s disky je snazsi. Rozhodne to
necpete do bedny za ~600Kc vcetne zdroje, uz jsem se jednou nachytal
(a porezal :)

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jab: yanek [at] njs . netlab. cz