Proc ne Qmail (Re: Jaky mailserver ?)

Milan Suchánek such na i-development.cz
Čtvrtek Únor 16 12:46:56 CET 2006

Hello Jan,

JK> Nevyhody:
JK> - nektere veci i prestoze jsou konfigurovatelne, maji hard-kodovany
JK>         limit zakompilovany v programu (treba max. 120 odchozich spojeni,
JK>         coz znamena, ze po restartu qmailu z linux.cz behem prvnich par
JK>         hodin neodchazi zadna legalni posta, protoze se nejdriv dorucuji
JK>         stare timeoutujici zpravy ve fronte).

Toto je asi jedina vec, ktera me na qmailu ukrutne stve. V default
konfiguraci je navic nastavena cekaci doba na reakci protejsiho SMTP
serveru na cca 10 minut a to při povolených 2 spojeních - taky default
:-) dokaze ucpat frontu na nekolik dni. Lze tech 120 spojeni zvysit
pouhou rekompilaci, nebo se s tim musi jeste vice carovat?

JK>         Prosim neberte tento komentar jako flame - pisu to jako clovek
JK> ktery _zna_ vyhody Qmailu a dlouho provozoval instalace na Qmailu zalozene
JK> a ma nad nim napsanych mnoho aplikaci. A taky berte v uvahu ze jsem clovek,
JK> kteremu nevadi ze neexistuje uplne predpripravene RPMko (koneckoncu, sam jsem
JK> si RPMko qmailu se svymi upravami delal). Taky tohle neni vysledek nejake
JK> momentalni nasr*nosti na Qmail, ale dlouho utvareny nazor, ze "az budu mit
JK> cas" :-), tak na linux.cz musim dat neco jineho.

Po cca. 3 letech provozu jsem dospel k podobnym zaverum, viz.
stehovani na jiny HW, to je skutecne lahudka. Jenze jsem dosud nenasel
nic lepsiho, nez je Qmailadmin, nemam zase tolik casu psat vlastni
nadstavby nad Postfix (ktery se mi jevi jako vhodny kandidat) a hlavne
nevim, jak bezbolestne prevest celou user databazi na jiny system.
Nebyt tech obcasnych problemu s ucpanou frontou, asi bych o zmene
jinak neuvazoval.

--
Best regards,
 Milan                            mailto:such na i-development.cz