linux na stary srot

Jan Klugl jkluglNOSPAM na pikebo.cz
Pátek Únor 17 13:33:23 CET 2006

konference na kraja.net wrote:
> Zdravim vsechny,
> vyhrabal jsem svuj stary notebook s touto konfiguraci:
> 486sx 33Mhz, 20MB RAM, 600MB HDD, LAN.
>
> Dalsi zasadni vec je, ze podle biosu to nezvlada disk vetsi nez 200MB,
> na  tento disk je tam nejaka aplikace ktera se spousti pri startu
> (dosovska  aplikace), ktera to donuti videt disk v teto velikosti, bylo

ezbios, ezsetup apod. Linux toto nepotrebuje, mel jsem v notebooku 486
3G disk, ac BIOS umel max 512M.

> Moje zakladni a asi spatna predstava je, ze bych chtel nejake, i treba
> primitivnejsi graficke prostredi. Na druhou stranu jsem se na serveru
> docela zkamaradil s debianem sarge, pochopitelne pres konzolu, takze
> bych  to asi nejak zvladl i bez grafiky...

doporucuju. Na te me vzpominane 486 jsem sice X rozpohyboval, ale jedine
pozitivum bylo mit xterm co ma vetsi znakove rozliseni nez konzole. Vse
ostatni bylo nepouzitelne.
Zustal bych u konzole, plus pripadne links v grafice pro web [taky to
bylo pomale... ale lepsi nez NN3]

> Pak nejakeho e-mail klienta, v nouzi se da pouzit i webmail, ale neni
> to  ono, staci neco jednoducheho co zvladne imap a par schranek.
> Ocenil bych i ICQ, to je ovsem na tuto konfiguraci asi moc velky
> pozadavek...

pine, centericq

> Pak bych rad nejaky editor na stranky typu windowsovsky pspad.

vi ;)

> FTP klient je pro me take nutnosti.

v pohode, radkovy ftp klient je nenarocny

> Prohlizeni PDF a DOCumentu je taky pekna vec, potesila by taky, ale
> netrvam na ni.

netrvej

> Stroj ma pouze disketovou mechaniku, takze to chce bud podporu
> instalace  pres sit z jineho PC na win, nebo instalaci z netu, to je mi
> jedno.

instalace z particie, pres sitovku, slip, plip... muzes si vybrat.

> A na zaver jeste jedna vec, potrebuji, aby mi tam fungovalo infra
> pripojene do COM portu, pres ktere jsem pripojen ke svemu siemensu s
> gprs  netem, pres kterej se pripojuju.

nemel by byt problem

Jinak ja osobne bych na to dal neco starsiho az stareho, na nova plna
distra zapomen.
takovy RH6.2, RH7.3
ted mam na notebooku [P 16M RAM] jako nouzovku Dragon Linux, je to neco
jako starsi slack nainstalovany do loopbacku na FATce, doporucuju se na
to kouknout. Teda ten loopback je na FAT, vevnitr ma ext2.

A na zaver male OT: Sice na soucasna distra Linuxu muzes zapomenout, ale
ja na te 486ce nakonec mel OpenBSD, aktualni, a slapalo v pohode. Takze
i na takovou sunku lze nainstalovat aktualni OS. Ale nevim jak je to bez
koprocesoru, asi by to chtelo nekde vedle prekompilit kernel.