ADSL modem

Premysl Hruby lin-konf na post.cz
Neděle Únor 19 18:39:58 CET 2006

xmizi na volny.cz wrote:
> Dobry den,
Taky zdravim,

> [...]
> me a par svych kamaradu, webserver (webmail...), a je k nemu
> pripojen jeste jeden comp na 192.168.1.x siti. S konkretnim
> pripojenim pres ADSL bohuzel nemam zadne zkusenosti a i lidi v mem
> okoli take (v mestecku kde soucasne bydlim ADSL zatim neni).
>
> Predpokladam, ze nepotrebuji modem s routerem (nerad bych
> forwardoval veskery provoz z modemu na router kde bezi apache,
> qmail, squid). Mozna nemam uplne presnou predstavu o tom, jak je
> pripojeni pres ADSL modem realizovane. Jake mohu mit problemy s
> provozovanim web/mailserveru, kdyz pouziji  a) modem s routerem
Ne modem s routerem nepotrebujete, ale takove vetsinou nebyvaji v
nabidce ADSL poskytovatele. Pokud budete mit modem s routerem tak je
treba na nem nastavit mod bridge (tim ho vlastene degradujete na modem
bez routeru). Dale budete potrebovat pppoe ktere pak dela samotne
spojeni k ISP prez ADSL linku.

> Jaky ADSL modem byste mi pro nejjednodussi podporu v Debianu 3.1.
> Sarge (jen stable) pro provozovani zminovanych serveru doporucili?
> U compu mam jeste jeden volny USB port.
USB bych se rozhodne vyhnul. Volte variantu s eth. vystupem.
Balicky pppoe a pppoeconf (volitelne).

> Predem diky.
Neni zac

> S pozdravem