SW raid a XFS error

Pepa Henzl jirka na paroubek.cz
Pátek Únor 24 09:30:36 CET 2006

sniper_2 na centrum.cz wrote:

> Zdravim,
>  vytvoril jsem si sw raid z dvou disku. se systemem xfs.
> Kernel disky spoji, system nabehne. Pri vetsi diskove zatezi
> (napriklad pokud na pozadi bezi resync a ja prenasim nejaka data)
> se mi ale stane ze dany disk zmizi a odpoji se. Coz kdyz je
> systemovy disk vede jedine k restartu. Pokud byly disky zvlast,
> vse bezelo v poradku i pri vysoke zatezi. HW problem to nebude.
> Jedna se o server, takze bych rad zustal u XFS.
>
> emerge xfs-progs nepomaha, Napada nekoho nejake reseni??

Dobry den,
napada me par veci:
a) nektere zakladni desky nezvladnou rozdeleni disku -> vytvoreni raidu ->
mkfs.xfs bez restartu.
b) taky bych se podival na disk pomoci smartctl. pokud jsou na disku jiz
nejake realokovane sektory, muze samostatne fungovat dobre, ale v raidu
zacne delat problemy.
c) pokud je corruptly xfs a dela problemy opakovane, je lepsi ho znova
maknout

--
Pepa Henzl