Neprijemne mnoho nevyzadane posty v konferenci - vnimate to take?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Únor 28 13:09:51 CET 2006

Martin `MJ' Mares wrote:
: > Coz u konference linux@ zrovna neni mozne protoze kdyz neprijimate zpravy
: > list Vas odhlasi.
:
: Opravdu tak cini pri libovolne chybe? Pokud ano, asi by stalo za to list
: server upravit, aby to nedelal.

	Jo, bohuzel. Ano, v tomto smyslu je ezmlm nahouby. Pokud se mu vrati
odeslana zprava, povazuje to za problem u prijemce, a po nejake dobe
se snazi zjistit, jestli ta adresa skutecne zije pomoci testovaci zpravy.

	Hmm, jak toto vlastne resi jini? Pokud vim, mailman mi posila
kazdy mesic info o tom ze jsem prihlaseny - pouziva tohle jako probe
zpravy k detekci mrtvych dusi? Mam ale pocit ze v mailmanu jde zasilani
tech kazdomesicnich zprav vypnout.

	Nebo mate nekdo ideu, jak to resit jinak?

	Zpet k veci: ano, v poslednich cca dvou tydnech je v konferenci vic
spamu nez obvykle. Momentalne nemam ideu jak to rozumne resit. Pred vstupem
konference je SpamAssassin (muzu upgradovat, pripadne) a nekolik rucne
zadanych subjektu filtruju (ruzne ty lekarny v Kanade nebo co to ted
chodi).

	Muzu pred konferenci nasadit neco silnejsiho nez je SpamAssassin.
Ja pouzivam kombinaci Bogofilteru - coz je bayesovsky filtr - a
CRM114 (.sourceforge.net), pekne to popisuje Milan Zamazal v clanku
http://www.linuxzone.cz/index.phtml?ids=10&idc=1025

	Akorat je problem, ze moje posta obsahuje fakt nejruznejsi
korespondenci, takze by proti spamu v teto konferenci nebyly tyto
filtry s mym korpusem az tak ucinne (podrobneji na
http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/index.cgi/computers/per-list-spamfilters.html )
Nejucinnejsi by samozrejme bylo udelat korpus nespamu specialne pro tuto
konferenci. Akorat me nenapada rozumna metoda, jak potom takovy spamovy
filtr rozumne ucit (jeden z problemu je, ze ucit by se mel na zpravach
tak jak prichazeji, ne na zpravach proslych konferenci - dalsi hlavicky
a paticky muzou bayesovsky filtr mast). Cili by uceni znamenalo nejen
zjisteni, ze mi do schranky prisel spam z konference, ale jeste dohledani
v archivu, jak ta zprava vypadala puvodne, atd. Nic co by se dalo realizovat
jednoduse a uz vubec ne co by se mi pri mych soucasnych casovych moznostech
chtelo programovat.

	Dalsi mozne reseni je udelat list jen subscriber-only, mozna s nejakou
vyjimkou pro newsovou branu.

	V delsim horizontu planuju prechod na mailman/postfix, ale jinak
fakt nevim.

: There really exists a Microsoft product that doesn't suck -- unfortunately, it's a vacuum cleaner.

	Pekna signatura, Martine :-), jen si ji prosim zalom na <80 radku.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |