Neprijemne mnoho nevyzadane posty v konferenci - vnimate to take?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 28 13:29:42 CET 2006

On Tue, 28 Feb 2006, Jan Kasprzak wrote:

> : Opravdu tak cini pri libovolne chybe? Pokud ano, asi by stalo za to list
> : server upravit, aby to nedelal.
>
> 	Jo, bohuzel. Ano, v tomto smyslu je ezmlm nahouby. Pokud se mu vrati
> odeslana zprava, povazuje to za problem u prijemce, a po nejake dobe
> se snazi zjistit, jestli ta adresa skutecne zije pomoci testovaci zpravy.
>
> 	Hmm, jak toto vlastne resi jini? Pokud vim, mailman mi posila

Mailman zpracovava prijate bounces pro jednotlive adresy. Za kazdy den
pripocitava bud 0.5 nebo 1 (podle typu chyb) a kdyz dosahnete nastaveneho
skore (default 5) tak Vam disabluje zasilani. Posle nekolikrat zpravu
o tom ze se to stalo (3xpo tydnu) a kdyz nereagujete a znovu se neenablujete
tak Vas odhlasi. Skore se nuluje kdyz X dnu neprijde zadne bounce. Takze
taky zadne reseni - pokud budou konferou prochazet pravidelne SPAMy ktere
nebudou prijemci prebirat bude se zvysovat skore az dosahne limitu a odhlasi
je to. Limit muze byt dost velky ale stejne..

> 	Nebo mate nekdo ideu, jak to resit jinak?

Uzavrit konferu jen pro cleny :-) Aspon do doby nez (jak tu nekdo
predpovidal) se spameri nauci pouzivat realne e-maily by to pomohlo.
BTW - platilo by takove uzavreni i pri tom pumpovani z news do konfery ?
Tedy ze by z news prosly jen zpravy ktere budou mit ve From nejakeho
legalniho clena konfery ?