Zkusenosti s nejnovejsim gnome (2.14)

Pavel Lisý pali na tmapy.cz
Úterý Únor 28 15:16:12 CET 2006

Jan Kasprzak píše v Út 28. 02. 2006 v 13:35 +0100:
> Pavel Lisý wrote:
> : trochu jsem testoval nejnovější distribuce s poslední verzí gnome a
> : zarazila mě pár nepříjemností.
> :
> : 1. Není možné vybrat klasickou českou klávesnici - qwertz, nabízí se
> : pouze qwerty. Narazil jsem na to jak v Ubuntu - Dapper Drake, tak v FC5
> : Test3. Nevíte, je to nějaký záměr, nebo je to na nahlášení chyby?
>
> 	Bylo tohle i ve FC4? tam se mi nabizi obe moznosti.
Ne, FC4 je OK, problem je pouze v FC5. Koukal jsem do bugzilly a vypada
to na problem gnome-keyboard-properties, nejak se pry nevyporada s komentari
v xml konfiguraku - coz zpusobuje mimo jine i to, ze v nasleujici zalozce, kde
se da nastavit cim klavesnice prepinat, ... se objevi pouze dve polozky. Je to chyba
gnome.

Jde to obejit tak, ze se to nastavi primo pomoci gconftool-2. S uspechem
jsem to pouzil a uz mam i klavesnici cz qwertz.

> [...]
> : fullscreen. Bohužel okno s videem zůstane malé a někde dole. Stejně se
> : to chová v reakcích na myš - např. DVD menu. Klikat musím v černém
> : aktivním okně, ale menu vidím v okně s videem. Zrovna toto je
> : nepříjemné, protože xine je jediný program, který s dvd menu pořádně
> : pracuje.
> :
> :    FC4 - podobné chování vykazoval gmplayer, ale ten tímto neduhem zdá
> : se v FC5 již netrpí.
>
> 	A neni to problem toho, ze xine/mplayer nepouziva XV overlay?
> Co rika xvinfo? Co rika explicitni -ao xv pro mplayer?
Momentalne u toho nesedim. Mrknu se doma. Co konkretne mam u toho xvinfo
sledovat, koukam na pracovnim pocitaci, ze se toho vypisuje pomerne dost
a moc se v tom nevyznam.

normalne to spoustim s:
 -vo sdl
coz mi fungovalo vzdy nejlepe, hlavne kvuli umisteni titulku mimo obraz,
ale prave se SDL to zpusobuje popsany problem.

S -vo xv to funguje dle ocekavani.

Jde to jeste nejak doladit nebo se s tim musim smirit?

Pavel

--
Pavel Lisý <pali na tmapy.cz>
T-MAPY spol. s r.o.