ISA slot v novem pocitaci

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Neděle Leden 1 14:25:37 CET 2006

Jaroslav Honsa napsal(a):
> ISA slot je funkcni, v DOSu bylo mozne si povidat se sitovkou.
> Velice bych uvital poznamky k tematu od nekoho, kdo narazil na podobny
> problem, nevim presne na co se mam zamerit, Google o tom nic nevi.

Vzhledem k uvedene adrese lezici v oblasti nad 0x3FF je podstata
daneho problemu velice jednoducha. Puvodni ISA specifikace uvadela,
ze pro adresaci karty se pouziva jen 10 bitu adresove sbernice
a nikoliv cela sire, naprosta vetsina ISA karet se toho drzi,
prestoze snad vsechny ISA nativni cipsety tento limit nemely.
Pak se objevilo par ISA karet, co vyuzivaly i vyssi adresni bity
nekolika zpusoby a s prichodem PCI nastal problem, protoze nekteri
autori PCI/ISA bridge si precetli puvodni specifikaci ISA sbernice
a moudre usoudili, ze pokud se objevi pozadavek na I/O operaci na port
nad 0x3FF, tak v zadnem pripade to nemuze jit na ISA sbernici, nebot
to tam nema co delat.
Zrejme mate pred sebou desku, jejiz PCI/ISA bridge se takto chova.
Co s tim? V podstate mate dve moznosti: Mabo zahodit a koupit s jinym
chipsetem a doufat, ze to pojede. Varianta druha je ta, ze se pokusite
ziskat od vyrobce cipsetu vasi desky velice podrobnou programatorskou
specifikaci a v ni mozna najdete, ze vyse zminene inteligentni orezavani
I/O pristupu se da vypnout, takze si napisete petiradkovy programek,
ktery se pusti pred vasi aplikaci a par in/out operacemi dokope cipset
do chodiveho stavu.
Jo, potom na to ma vliv rezim prace AGP. Jsem liny vysvetlovat podstatu
problemu, ale pokud to jde, tak vyhodit AGP kartu a AGP slot zakazat,
treba to pomuze (velmi malo pravdepodobne bez dodatecneho nastaveni
internich registru PCI cipsetu).

M.

PS: Jo jo, take mame ISA kartu vlastni produkce, co pouziva celou
adresni sbernici. :-)