Zmena velikosti ext3 na lvm (koren) - vyreseno

Pondělí Leden 2 12:14:05 CET 2006

On Mon, 2 Jan 2006, Miroslav BENES wrote:

> a) jde mi o zmenšování, ne zvětšování. Což by se ale dalo teoreticky
> vyřešit přehozením kroků 1) a 2) s příslušnou úpravou příkazů. Jenomže :
> b) příkaz ext2online neproběhne a ohlásí chybu (i v případě že je FS

Zmensovat fs on-line skutecne afaik u zadneho "bezneho typu fs" nelze.
Ono je tam prilis problemu najednou:

- zmenseni fs muze vyzadovat prestehovani nekterych dat na jine misto,
- zmenseni fs muze vyzadovat precislovani i-nodu (tedy aspon u fs, kde je
  svazana lokace i-nodu na disku a jeho cislo),
- v obou pripadech se musi pockat na dokonceni teto operace, nez se muze
  zmensit LV,
- zmensovani fs muze selhat kvuli nedostatku mista, pri on-line zmensovani
  by bylo treba osetrit to, ze mohou behem provadeni te operace prijit
  pozadavky na alokaci dalsiho mista.

Ne ze by ty problemy nesly vyresit, ale byla by to ukrutna prace.
Ale budte rad, ze muzete ext[23] zmensit aspon off-line, nektere fs
neumoznuji ani to...