Sdíení internetového připojení

Hana Skoumalova hana.skoumalova na ff.cuni.cz
Pátek Leden 13 11:43:07 CET 2006

Miroslav BENES wrote:
> Přeji krásný den !
>
> Prosím o radu, jak co nejlíp přivést internet na 2 počítače. Nejlíp
> osobní zkušenost, ale budy rád za každý názor, který bude k věci.
>

> Současný stav :
> ===============
> 1. PC - moje, dualboot - převážně linux, P4 s více disky
> 2. PC - manželky a dcery, dualboot - převážně Wokna, PIII s jedním diskem
> (3. PC - šrot, Pentium)
> Internet - kabelový modem s rozhraním Ethernet

Dobrý den,

nemám doma kabel, nýbrž ADSL, ale řešili jsme stejný problém. Zvolili
jsme variantu c1:

> c1) nainstalování malé distribuce na 3. PC
> ==========================================
> dtto jako v bodě c), ale vzhledm k malé RAM (32 MB) by to možná šlapalo
> líp. I když upřimně řečeno nevím, jestli by byl v tomhle směru velký
> rozdíl oproti "očesané" Fedoře.
>
> výhody:
> --------
> asi by ze stávajícího HW "vyždímal" víc
>
> nevýhody:
> ----------
> složitější experimentování s neznámými distribucemi
> časově náročnější

Pro ADSL se přímo nabízí distribuce IPCop, nevím, jestli je použitelná i
pro kabel, ale jistě by se našla jiná distribuce na míru. PC funguje
jenom jako router a fw, ostatních služeb na něm běží minimum - je to
takový šrot, že by toho ani víc neutáhl. Hluk jsme eliminovali tak, že
jsme ze spíže udělali serverovnu, i když musím říct, že ten router
zdaleka není nejhlučnější z našich strojů. Spotřebu elektřiny taky moc
neřešíme, protože máme celou domácnost na elektřinu a máme sazbu s 16
hodinami "nočního" proudu.

Hanka Skoumalová