sw raid obecneji

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Leden 19 12:21:38 CET 2006

Ahoj,

na linuxovych sw raidech mi chybi spousta dobrych vlastnosti, ktere
meli hw raidy. Napriklad
- disk mel identifikator, kdyz vyndam disk a vrazim ho do jine pozice
  raid si bruci dal
- pri vymene disku se data z jednoho odmigrovala pryc, disk se vymenil
  a dal se jiny. Taky to umelo disk rozblikat, abych vytahl spravny.
  Ono odpocitat 11. SSA disk v cerne bedne neni jen tak... kdyz si
  vzpomenu jak jsem vcera 2x presroubovaval policku v racku, protoze
  jsem ty diry spatne odpocital...

Mozna to sw raid neumi, nebo jsem se k tomu jeste nedocetl. Nevite,
kde by byl nejaky obsahlejsi clanek pojednavajici o sw raidu v linuxu
pripadne i patchema pro "vylepseni si sw raidu k obrazu svemu"?

Diky,
-- Dalibor Straka