sw raid obecneji

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 19 11:39:54 CET 2006

On Thu, 19 Jan 2006, Dalibor Straka wrote:
> - disk mel identifikator, kdyz vyndam disk a vrazim ho do jine pozice
>  raid si bruci dal

Kazde pole ma UUID, ktere je ulozene v superblocku kazdeho disku v tom
poli. Kdyz je nejak prehazis, poskladaji se dobre.

> - pri vymene disku se data z jednoho odmigrovala pryc, disk se vymenil
>  a dal se jiny.

Tohle primo md umi, uznavam, trochu omezenejsim zpusobem, ale pokud bys
misto md pouzil raidovaci schopnosti device-mapperu, pripadne to nejak s
md zkombinoval, nemel by to byt problem.

> Taky to umelo disk rozblikat, abych vytahl spravny. Ono odpocitat 11.
> SSA disk v cerne bedne neni jen tak... kdyz si vzpomenu jak jsem vcera
> 2x presroubovaval policku v racku, protoze jsem ty diry spatne
> odpocital...

Pokud umis ty kontrolky rozblikat i odjinud nez z firmware toho HW raidu
(napr. pres nejaky SCSI sense prikaz na tom radici), tak jaky je problem
si ten spatny disk rozblikat?

> Mozna to sw raid neumi, nebo jsem se k tomu jeste nedocetl. Nevite,
> kde by byl nejaky obsahlejsi clanek pojednavajici o sw raidu v linuxu
> pripadne i patchema pro "vylepseni si sw raidu k obrazu svemu"?

Zdrojaky md a mdadm. Je k nim i nejaka sporadicka dokumentace.

--HH