UPS - BackUPS 400

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Leden 20 11:14:48 CET 2006

On Fri, Jan 20, 2006 at 08:59:49AM +0100, Jan Houstek wrote:

> Je to tupa UPS ktera umi jen simple signalling, takze nejaka procenta ci
> rychlost vybijeni, z cehoz by se dala dopocitat zbyvajici vydrz, z ni
> nedostanes.

Me uplne staci, kdyz da najevo, ze vypadlo napajeni. Dal si vse osetrim
sam pres apcupsd.

> Nicmene UPS by mela sama poslat signal v okamziku, kdy uz ma energii jen
> na par minut, na coz by obsluzny software mel reagovat vypnutim serveru.
> Techto UPS se ale vrele doporucuje si vydrz zmerit a vypnout stroj po
> nejakem o neco kratsim case i v pripade, ze dany signal neprisel -- proste
> pro pripade, ze ho UPS zapomene poslat nebo bude preslechnut.

Toto vse je jasne. Problem je, ze ta ups zadny signaly neposila.
Ted mam kabel 940-0023A misto seriaku a pri vypnuti napajeni se
nasledujici tabulka nezmenila.

APC      : 001,019,0482
DATE     : Fri Jan 20 09:58:24 CET 2006
HOSTNAME : dast1
RELEASE  : 3.12.1
VERSION  : 3.12.1 (06 January 2006) debian
UPSNAME  : dast1
CABLE    : APC Cable 940-0023A
MODEL    : DUMB UPS Driver
UPSMODE  : Stand Alone
STARTTIME: Fri Jan 20 09:58:14 CET 2006
STATUS   : ONLINE
MBATTCHG : 5 Percent
MINTIMEL : 3 Minutes
MAXTIME  : 0 Seconds
NUMXFERS : 0
TONBATT  : 0 seconds
CUMONBATT: 0 seconds
XOFFBATT : N/A
STATFLAG : 0x07000008 Status Flag
END APC  : Fri Jan 20 10:02:52 CET 2006

Podle http://www.apcupsd.org/manual/Supported_UPSes_Cables.html
(mam BackUPS 400) vyplyva UPSTYPE dumb, UPSCABLE 940-023A,

Po vypnuti napajeni pipa po pul minute, za 10minut zacala pipat
nepretrzite. Ani v tuto chvili se nic nedelo ;-), ale radeji jsem
ten kabel zapojil zpatky.

Tak hloupou upsku jsem jeste nevidel. Co zamestnavatel usetri
na techto 3 UPSkach to mi zaplati za muj cas a jeste dostane
nekvalitni dilo s omezenymi moznostmi. Dobre mu tak. Ja mu rikal
at koupi nove, drazsi.

-- Dalibor Straka