QoS

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Leden 22 16:12:56 CET 2006

On Sun, Jan 22, 2006 at 03:02:33AM +0100, Petr Vileta wrote:
> Hmm, nevypsalo to nic, takze to zrejme neni vubec nijak nastavene.

Stahnete si spravne tc
http://luxik.cdi.cz/~devik/qos/htb/

> Ne, WiFi slouzi jen pro pripojeni k netu. Ostatni mistni sit (ha, ha 2 PC)
> je zapojena pres hub kabelem.
> Nikdy jsem nic podobneho nedelal a moje anglictina neni nejlepsi. Nemate
> nahodou odkaz na cesky manual nebo primo par radek jak to nastavit? Nebo ta
> jedina radka v minule zprave je vsechno, co je treba udelat?

Ta jedina radka v minule zprave je vse, co bylo treba udelat ;).

Pokud mate wifi jen pro internet je to jednoduche

STROP=256kbit
TEL=64kbit
ZBYTEK=$[STROP-TEL]
TEL_PORT=43210

    tc qdisc add dev wlan0 root handle 1: htb default 10
    tc class add dev wlan0 parent 1: classid 1:1 htb rate $STROP
    tc class add dev wlan0 parent 1:1 classid 1:10 htb rate $ZBYTEK ceil $STROP
    tc class add dev wlan0 parent 1:1 classid 1:11 htb rate $TEL

    tc filter add dev wlan0 protocol ip parent 1:0 prio 123 u32 \
        match ip sport $TEL_PORT 0xffff flowid 1:11
    tc filter add dev wlan0 protocol ip parent 1:0 prio 123 u32 \
        match ip dport $TEL_PORT 0xffff flowid 1:11

qos_stop (){
    tc filter del dev wlan0 pref 123
    tc qdisc del dev wlan0 root
    }