QoS

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pondělí Leden 23 00:01:24 CET 2006

Michal Dobes wrote:

> Mate nekolik moznosti:
> a) Pokud vas SIP klient umoznuje nakonfigurovat rozmezi portu pro RTP
> stream, tak to omezit na dva/tri porty a vyhrazovat to pasmo pro ne.
> Tohle jde snad u vetsiny SIP kramu nastavit.
Pokud se podivate semhle
http://www.erivoip.cz/ata151_obrazky/navod.html
tak tam uvadi pro RTP pouze jeden port. Je to ono?

> c) Slusne SIP kramy umi pouzit TOS zahlavi u RTP streamu dle vaseho
> prani, pak zarazovani do front delat na zaklade tohoto udaje.
> d) Dle uvodni zpravy mate VoIP HW GW, jestlize ma tato GW statickou
> adresu, tak neni co resit a uprednostnovat na zaklade teto IP.
No jo, jenze to je mi na nic, protoze ja nemuzu muj SIP kram zaradit mezi
internet a server. On ma nevypnutelny DHCP a nezmenitelnou IP
192.168.123.123 a tim i DHCP prideluje adresy v siti 192.168.123.x
Ja to mam vsechno nastavene na sit 192.168.1.x a instalaci RH jsem nedelal
ja. Ja to jen od doby instalace vice ci mene uspesne udrzuji v chodu a pri
tom se ucim tu neco, tam neco jineho o Linuxu ;-)

> e) V uvodu je take zminen stary dobry RH7.3, takze jadra 2.4.x.
> Pro ne nekde na internetu plave ip_conntrack_sip modul, ktery
> toho umi hodne a mel by i jit pouzit pro znackovani paketu pro
> trideni do front pro tc.

Podivam se po tom a prozkoumam.

> Jo, jeste detail. Ta vyhrazena sirka pasma dosti zavisi od zvoleneho
> kodeku. Pokud by to mel byt kodek G.711 (at uz a-law nebo u-law),
> tak v obou pripadech je 64 kb/s efektivni datovy tok pred zapouzdrenim
> do RTP a UPD/IP, takze potrebne pasmo je v realu vetsi a zavisi na
> nastavene delce zvukoveho zaznamu vkladaneho do jednoho ramce
> (obvykle nekde v rozmezi 10-60 milisekund). Takze doporucuji vyhradit
> pasmo aspon 80 kb/s.

Ja jsem porad z dokumentace tc nepochopil, jak to vlastne funguje. Chtel
bych docilit toho, ze kdyz prijde z netu ne brany "SIP paket", tak se doruci
na druhou stranu prednostne a ostatni pakety se nekam zafrontuji. Pokud
zadny paket neprijde, tak se v celem pasmu (256kbit) pracuje bez
uprednostnovani.
Pokud to ale funguje tak, ze se 64k vyhradi pro SIP a kdyz tam neni zadny
provoz, tak je ta cast pasma nevyuzita, tak to neni nic pro me. Ona 256ka je
i tak dost slaba a jeste ji orezat se mi nechce.
Jak to tedy funguje?
--
Petr

Skype: callto://fidokomik

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR*
:-) Odpovidejte na petr na practisoft cz