Sdílené připojení k internetu na síti - problém se SNAT, DNAT a MASQUARADE

Jiri Havelka havelka na legia.cz
Středa Leden 25 20:21:26 CET 2006

Zdravim!

> Nevíte prosím, kde by mohla být chyba, už se s tím trápím týden. Jde mi
> o sdílené připojení k internetu na LAN, ke které je připojena eth0.
> Pingama na sebe vidím z obou stran, ale nic víc (ping www.google.com z
> eth0 ano, ping www.google.com z eth1 ne).

Zkuste ping primo na IP adresu nekam dal (napr. 10.10.0.1). Vypada to,
ze na tom druhem stroji nemate nastaven DNS server.

> echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
> iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE -s 192.168.2.4

To by melo stacit.

> # The secondary network interface
> allow-hotplug eth1
> iface eth1 inet static
>        address 192.168.2.6
>        netmask 255.255.255.0
>        network 192.168.0.0

Sit by mela byt 192.168.2.0, ale v tom problem nebude. Tento parametr je
   pozadovan u jader 2.0.x, u novejsich se zrejme nepouzije - ve
smerovaci tabulce byla sit OK. Pokud se mylim, tak me opravte.

--
Jiri Havelka