Sdílené připojení k internetu na síti - problém se SNAT, DNAT a MASQUARADE

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Středa Leden 25 21:22:30 CET 2006

Jiri Havelka napsal(a):
> Zdravim!

> Zkuste ping primo na IP adresu nekam dal (napr. 10.10.0.1). Vypada to,
> ze na tom druhem stroji nemate nastaven DNS server.

DNS by se měl přebírat z toho prvního stroje. Propingnu se jen na
192.168.2.6 a na 10.10.2.6. Na 10.10.0.1 ani na 195.146.100.5 ani na
10.10.2.2, což je jiný PC připojený k LAN = rovnocenný k 10.10.2.6 (oba
na sebe vidí a jsou připojeny do internetu).

> To by melo stacit.

Stačit by to mělo, ale stejně to nefunguje. A chtěl jsem použít raději
doporučovanou variantu pomocí SNAT (je v tomto případě možné použít i
DNAT nebo ten funguje opačným směrem a zde použít nelze)?

> Sit by mela byt 192.168.2.0, ale v tom problem nebude. Tento parametr je
>   pozadovan u jader 2.0.x, u novejsich se zrejme nepouzije - ve
> smerovaci tabulce byla sit OK. Pokud se mylim, tak me opravte.

Už jsem to opravil (mělo to být tak, přehlédl jsem to), ale nepomohlo to
:'-(.