Instalace grubu do MBR

Ludek Finstrle luf na pzkagis.cz
Pátek Leden 27 19:37:20 CET 2006

> Kdo si ho tam najde ? Kód o délce pár set B, který je zapsaný ve
> stage1 - tedy v MBR ?
> Můžete to nějak doložit ? Mě to logicky připadá jako naprostý
> nesmysl (to, aby se našel stage2 umístěný v souboru pomocí jména
> souboru).

Najde si ho tam grub pri sve instalaci a natvrdo zapise do stage1.
Tzn. pri instalaci grubu z beziciho systemu:
pri root(hd0,0) si grub rozpozna FS, najde prislusny stage2
pri setup(hd0) grub zapise stage1 s nalezenym odkazem stage2 kam
je treba.

> Ano, ale při instalaci se musí do stage1 zapsat "tvrdý" odkaz (číslo
> sektoru bez ohledu na rozdělení disku a filesystem) který ukazuje na
> stage2.
> Ona ta instalace musí vycházet právě z toho, jak se pak bude následně
> bootovat. Jinak by to nemělo logiku.

Ale to ja vubec nevyvracim. Souhlasim. Ale neni treba instalovat zadny
stage2 rucne. Myslim, ze jsem si jen nerozumneli.

S pozdravem

Luf