Latence disku (Re: 3ware 9550SX (rychlost sbernice?))

Jan Otte jan.otte na logicacmg.com
Středa Červenec 5 10:58:51 CEST 2006

On Tue, Jul 04, 2006 at 11:32:13AM +0200, Jan Kasprzak wrote:
> 	Ale ted mam jiny problem: prestoze se zda, ze upgradem
> 3ware 7508 -> 3ware 9550SX a WD2500 ATA100 -> HDS500GB SATA-2 se zvysila
> propustnost disku, prijde mi, ze se vyrazne zvysila latence disku
> (zejmena asi round-trip cteni-zapis). Podle iostatu to vypada, ze obcas
> jsou cekaci doby fakt velke. Podle meho nazoru za to muze svazek /var,
> ktery je RAID 1+0 (RAID1 na sde+sdf, RAID1 an sdg+sdh, a z nich RAID-0).
> V iostatu je videt, ze sde-sdh maji vyrazne vetsi zatez i cekaci doby:
> 	Dalsi zajimava vec je, ze kdyz napisu sync, tak to trva az
> [...]

Nevim co presne znamenaji disky HDS500GB, ale pozoroval jsem podobny jev
a byl jsem poucen, ze problem je v nedokonale komunikaci radic<->disk
(synchronizace hlavicek a tudiz problemy s cekanim). Pomohla vymena
disku vcetne radice na mnohem drazsi SCSI :-( Ten puvodni radic byl ale
nejaky jiny nez vas.

Ohledne toho radice maji 3ware na svych strankach nejake drivery, tak
jestli jste je jeste nezkousel...

Honza

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.