Latence disku (Re: 3ware 9550SX (rychlost sbernice?))

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Červenec 7 11:30:07 CEST 2006

Jan Otte wrote:
: On Tue, Jul 04, 2006 at 11:32:13AM +0200, Jan Kasprzak wrote:
: > 	Ale ted mam jiny problem: prestoze se zda, ze upgradem
: > 3ware 7508 -> 3ware 9550SX a WD2500 ATA100 -> HDS500GB SATA-2 se zvysila
: > propustnost disku, prijde mi, ze se vyrazne zvysila latence disku
: > (zejmena asi round-trip cteni-zapis). Podle iostatu to vypada, ze obcas
: > jsou cekaci doby fakt velke. Podle meho nazoru za to muze svazek /var,
: > ktery je RAID 1+0 (RAID1 na sde+sdf, RAID1 an sdg+sdh, a z nich RAID-0).
: > V iostatu je videt, ze sde-sdh maji vyrazne vetsi zatez i cekaci doby:
: ...
: > 	Dalsi zajimava vec je, ze kdyz napisu sync, tak to trva az
: > nekolik vterin, nez sync dobehne. Myslim ze driv se to nestavalo, ale
: > priznavam ze jsem to uz dost dlouho nezkousel.
:
: Nevim co presne znamenaji disky HDS500GB,

	HDS je Hitachi DeskStar.

: ale pozoroval jsem podobny jev
: a byl jsem poucen, ze problem je v nedokonale komunikaci radic<->disk
: (synchronizace hlavicek a tudiz problemy s cekanim).

	?

	Tohle mi prijde jako nesmysl (nebo mozna ne uplne presne zapsane).

: Pomohla vymena
: disku vcetne radice na mnohem drazsi SCSI :-( Ten puvodni radic byl ale
: nejaky jiny nez vas.

	No, 3ware je jinak docela nadprumerny hardware (i cenove :-).
Zarazi me, ze vymenou za lepsi model doslo ke zpomaleni (ale uz jsem
psal vedle, ze na to mam nejake teorie).

: Ohledne toho radice maji 3ware na svych strankach nejake drivery, tak
: jestli jste je jeste nezkousel...

	Jsou v podstate identicke s tim co je v jadre. 3ware s vyvojari
jadra spolupracuje vice nez prikladne.

-Jan Kasprzak

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |