Latence disku (Re: 3ware 9550SX (rychlost sbernice?))

Jan Otte jan.otte na logicacmg.com
Pátek Červenec 7 12:02:54 CEST 2006

On Fri, Jul 07, 2006 at 11:30:07AM +0200, Jan Kasprzak wrote:
> : ale pozoroval jsem podobny jev
> : a byl jsem poucen, ze problem je v nedokonale komunikaci radic<->disk
> : (synchronizace hlavicek a tudiz problemy s cekanim).
>
> 	?
>
> 	Tohle mi prijde jako nesmysl (nebo mozna ne uplne presne zapsane).

Mate pravdu ze to je velice zhustene ale problem spociva v tom, ze pokud
radic nedokaze disky synchronizovat tak aby provadely zapis na stejne
sektory * cylindry (a k tomu u _vetsiny_ IDE RAID radicu dojde
nejpozdeji ve chvili kdy jeden z disku realokuje sektory kvuli spatnym
blokum a radic se o tom nedozvi (zavisi na typu radic * disk)), dochazi
nakonec ke zpozdovani operaci nebot zapis/cteni bloku dat trva jednomu z
disku v RAIDu dele nez druhemu kvuli faktu, ze jeden disk musi provadet
vice seeku. Dokud nejsou disky vyrazne zatizeny, problem se vetsinou
neprojevuje, pokud ale zatez stoupa, nestaci cache na disku "pokryt"
rozdil v rychlostech operaci a na radici zacina cekani (napr.  pri cteni
z RAID 0 je cast dat z disku 1 k dispozici drive nez cast z disku 2 ale
musi se zamozrejme cekat nez je dat. blok kompletni -- t.j.  nez jsou k
dispozici data z disku 2).

Tim, ze tento problem vznika v nedokonale synchronizaci disku jsem to
zhustil do ne dost srozumitelne vety cimz se omlovam, takhle je to snad
jasnejsi.

Zdravim,
Jan Otte

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.