Presun na RAID1 nebo RAID 10

Ondrej Prochazka usenet-news.vol.cz na ond.cz
Pátek Červenec 14 10:20:37 CEST 2006

Zdravim ve spolek,
rad bych se s vami poradil ohledne zmeny vyuziti isku za chodu sluzeb.

Mam server, kde je 10 disku (8x 80 GB + 2x 240 GB).
Na kazdem disku je jeden velkej oddil s  XFS.
Disky jsou pouzivany z cca 20 az 80 % . (ty velke z 5%).
Z celkove kapacity pouzivam cca 330 GB v 8 milionech malych souboru.

Server byl drive pouzivan na neco jineho, kde nebylo treba zalohy.
Bohuzel jsem pred vyuzitim serveru nemyslel dostatecne dopredu a
nevytvoril RAID.
Rad bych to napravil, ale nenapada mne jak za behu a bez vypadku
presunout data na RAID.
Navic mi data pretekaj z nekterych disku a na jinych je malo vyuziti coz
si rika o rozlozeni.

Rad bych na server dal RAID10 , ale nevim jak ho vytvorit postupne.
Jde to vubec?

Asi mi nezbude nic jineho nez 5x RAID1 + LVM .

Ondrej Prochazka