Presun na RAID1 nebo RAID 10

norbert.volf na gmail.com norbert.volf na gmail.com
Pondělí Červenec 24 11:27:39 CEST 2006

> Zdravim ve spolek,
Taky zdravim

> Rad bych na server dal RAID10 , ale nevim jak ho vytvorit postupne.
> Jde to vubec?
> Asi mi nezbude nic jineho nez 5x RAID1 + LVM .

Rozhodnout se budete muset sam, jenom dam do vinku moji zkusenost a
treba vam v tom rozhodovani pomuze.

Mam 2xRAID1 o celkove kapacite 180GB spojeny pomoci LVM do jedne volume
group. Celkovy pocet souboru je 1,2 milionu ruznych uzivatelskych
souboru (xls, doc, fotky apod).

Z toho pak mam vytvorene jednotlive logical volumes (oddily) a postupne
do nich pridavam po 10GB dalsiho prostoru. To by vam vyresilo to ze
nekde pretekaji data a nekde je moc volneho mista.

Pokud pouzivate XFS tak lze filesystem lzi rozsirit do cele kapacity
oddilu oddilu pomoci xfs_growfs za provozu. Pouzivam a zatim jsem nemel
problem.

Asi by to slo udelat i za provozu tak, ze by se udelal prvni RAID1 dal
by se do volume group vytvorili by se jednotlive logical volumes a
postupne by se do nich presouvali jednotlive partitions a jak by se
rusili tak by se z nich vytvareli RAID1 pole a pridavali do volume
group cimz by umoznili zvetseni jednotlivych volume groups.

Norbert Volf