HI - router 100mbit

Petr Klima klima na thenet.ch
Středa Červenec 19 09:33:42 CEST 2006

Petr Klíma wrote:

> Her GOTT, už jsem se lek, že odpovídám sám sobě ... ;-)

:-D

> Tohle se nám nestává (CentOS 4 + nejnovější sundance modul nebo FreeBSD)

Nam se to taky nestava na vsech, deje se to jenom v nekolika strojich.
System je Debian Woody (no jo, pri 100 routerech to nezvladame rychle
upgradovat) s jadrem 2.4.26.

Zkouseli jsme nejruznejsi 100Mb 4portovky a u tech D-linku jsme
zkoncili, protoze nic lepsiho dnes na trhu neni. Pritom nejsou zdaleka
dokonale - jednak jsou tady ty obcasne timeouty atd. a pak je tu treba
to, ze je nemozne propojit naprimo Tahoe modem a D-link kartu - nemaji
se radi a je treba to tahnout pres switch.

> No to je taky dobre řešení, pak bych šel do nějakých Intel PCIe/X karet

To jsem mel na mysli slovem kvalitni :-) Jeste by se dalo mluvit o
integrovanych Intel sitovkach na serverovych deskach, ty jsou myslim
taky OK. U Intelu mam overeno, ze na dostatecne silnych strojich, tj.
takovych, ktere nejsou zaduseny poctem IRQ od sitovky, protece klidne
800Mb/s, spise vic. Nebyl to zadny exaktni test, jenom kopirovani ~2GB
(aby se to jeste vlezlo do RAM) souboru ze serveru na workstation,
rychlost kopirovani byla ~90MB/s + overhead NFS.

> No pokud tam chce iptables a HBT tak bych s tim byl opatrnej.
> Evidentne pán není guru a HBT a blbě postavený iptables dokážou procesor
> potrápit.

Jiste, iptables pravidla je potreba rozhazet do uzivatelskych chainu,
jinak toho moc nenaroutuje. Taky jsme kdysi meli vse v jednom chainu a
gigahertzovy Athlon nam uroutoval pri 2000 pravidlech sotva 2-3Mb/s :-)

Nevim, nakolik zatizi CPU HTB, my pouzivame CBQ (historicke duvody :-( )
a i takovy slimejs jako Linksys WRT54G (200MHz Broadcom RISC CPU)
oshapuje ~8Mb/s trafficu.

Tosuja
--
 Petr Klima