OT: DVB-T (Re: LCD a obnovovaci frekvence monitoru?)

Blue Barons blue.barons na gmail.com
Neděle Červenec 23 13:29:10 CEST 2006

Mám teď čas, tak to trochu rozvedu. Satelit, když chcete nahrávat na např. videorekordér, tak satelitní příjmač musí být zapnutý a
přepnutý na daném kanálu. Když Vám však někdo z rodiny vypne satelitní příjmač nebo to nechá na jiném kanále, tak se to
nenahraje(když vypnuté) nebo tam máte úplně něco jiného(když přepnuté na jiný kanál). Ekvivalentně funguje _obyčejný_ set-top-box
pro DVB-T.

Řešení pro nahrávání ze satelitu je satelitní příjmač s nahráváním na hardisk, ale poměrně drahé a tak zajímavé věci na satelitech(u
mně satelit Astra) nejsou, abych ho musel mít.

Ekvivalentně je to s DBV-T a kombinace např. analogový videorekordér a příjmač DVB-T(set-top-box). Takže pokud budu chtít nahrát
pořad na analogový videorekordér přes set-top-box DVB-T, tak to lze, ale příjmač set-top-box DVB-T musí být zapnutý a přepnutý na
daný kanál.

Takhle nyní zatím funguji pro záznam analogového vysílání, tak, že videorekordér má _vlastní_ analogový tuner a když nahrává, tak si
automaticky zvolí přes ten analogový zabudovaný tuner sám(ČT1, ČT2, Prima, Nova) a já se o nic víc nestarám. :-)

Řešení pro DVB-T je 1. televize a videorekordér/dvd-hdd-rekordér s digitálními tunery nebo použít 2.set-top-box s nahráváním přes
hardisk a analogová TV.

add 1 - lepší a čistá varianta

Jo a u mně signál DVB-T ještě není a asi i dlouho nebude, tak to zatím neřeším. A aktuální to defacto bude až za cca těch 5 let,
tedy v časovém horizontu kdy plánují vypnout analogové vysílání TV a přejít na BVB-T.

Tak doufám, že jsem to nenapsal moc nesrozumitelně. :-)

> P.T.
>
> --
> Petr Tomasek <http://www.etf.cuni.cz/~tomasek>

Barons