FW: OT: DVB-T (Re: LCD a obnovovaci frekvence monitoru?)

Blue Barons blue.barons na gmail.com
Pátek Červenec 28 07:25:59 CEST 2006

-o-kolik-fmt-/ekonomika.asp?c=A060725_224920_ekonomika_ad

>"Normalni" pocitac dnes ma spotrebu cca 100-400W (podle konfigurace), ovsem kdyz vezmete >bud a) VIA EPIA, nebo b) mobilni procesor
s nejakou slusnou deskou + notebookovy
>harddisk, tak se da spotreba docela dost snizit. Jedinou veci (a na to jsem se prave
>ptal) je spotreba samotnych DVB-T karet.

>P.S. Vy vite, kolik vam zere STB?

STB nemusím, ta zkratka má i špatný význam z naší minuslosti, lépe napsat set-top-box.

Ale set-top-box přesně nevím, ale řekněme zapnuté 20-30Wattů, ale já buď daný spotřebič jako video, TV, satelit, DVD přehrávač atd.
buď právě používám a pak ať si to nějaký výkon z elektrické sítě vezme nebo je to v režimu stand-by, tedy "napůl vypnuté", čeká to
na stisk na dálkovém ovladači, který to nastartuje ze stand-by režimu.
Ve stand-by režimu daný spotřebič vezme od 5 do 10Wattů a ty bere defacto pořád, takže také někde psali, že na odběr elektřiny všech
spotřebičů v ČR v režimu stand-by maká celá jedna elektrárna, zřejmě mysleli nějakou tepelnou, nebylo to tam upřesněno.
Ale pokud mám někde server klasický 100 až 400 Wattů, tak pro výpočet uvažuji variantu 400Wattů děleno 10Watty a to odpovídá 40
zařízení v režimu stand-by.
Takže klasický server s odběrem elektriky 400Wattů je ekvivalentní 40 zařízením s odběrem 10Wattů v režimu stand-by. 40 zařízení,
tolik jich tu rozhodně nemám, tak do 10ti a to ještě některé odebírají do 5Wattů(v režimu stand-by).
Ale klasický server s tím uvažovaným odběrem 400Wattů, pokud je to používáno dle významu slova server, tak běží pořád a pořád bere
těch 400Wattů...

VIA EPIA atd., to beru, ale aby jste to taky používali... :-)

>Jenze existuji ruzne druhy linuxovych pocitacu, treba na takove PDAcko vam staci
>obycejne baterky;)

Při výrobě obyčejných baterek se také spotřebovává elektrika. A pokud máte PDAčko, tak většinou to má akumulátor nebo tam použijete
nabíjecí baterie a všechno se to samozřejmě nabíjí z elektrické síťě, jak akumulátor, tak nabíjecí baterie.

Barons