Klonování serveru

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Neděle Červen 4 18:44:39 CEST 2006

On Sun, Jun 04, 2006 at 06:31:10PM +0200, Karel Zak wrote:
>  LVM snapshot. Vytetujte si tato slova na ruku kterou sahate na backup
>  media a "klonovane" disky...

Tak mne tak napadá, nezmiňoval jsem se čistě náhodou o této možnosti už
před dvěma dny? :-)

> A neni pravdou, ze je to slozite. U dobre navrzeneho systemu uz by se
> melo z necim podobnym pocitat pri instalaci.

Co je nebo není složité, je relativní pojem. Pokud je cílovou skupinou
uživatel, kterému je třeba vysvětlovat, že je vhodnější použít
zálohovací nástroj než dd a že se ta záloha nemá dělat na živém systému,
pak musím LVM snapshot považovat za řešení relativně komplikované,
samozřejmě v kontextu této diskuse.

							  Michal Kubeček