Re: Klonování serveru

BuFran BuFran na seznam.cz
Pondělí Červen 5 10:16:48 CEST 2006

Zdavím,

> Co je nebo není složité, je relativní pojem. Pokud je cílovou skupinou
> uživatel, kterému je třeba vysvětlovat, že je vhodnější použít
> zálohovací nástroj než dd a že se ta záloha nemá dělat na živém systému,
> pak musím LVM snapshot považovat za řešení relativně komplikované,
> samozřejmě v kontextu této diskuse.

  No LVM tam samosebou mám, a LVM snapshot provádím pro zálohu datové
oblasti. Jenže tyhle oddíly jsou ne-LVM (direct ext3 na disku), takže asi
snapshot nepude jen tak jednoduse. Přemýšlím nad tím provést instalaci
na disk s rozdělením /boot a / jako direct, a zbytek do LVM, to by asi
usnadnilo práci a klonování (už by se jednalo pouze o kopii / kde
nejsou "živá" data. Jestli dobře chápu strategii adresářové struktury
Linuxu, tak je to tak, že "živá" data jsou jen ve /var a /tmp a zbytek
by mohl být readoly ?

  P.S. Existuje někde howto jak bezpečně zálohovat MySQL ? Doposud to
dělám tak že prostě zkopíruji ty soubory s DB pomocí LVM snapshotu,
ale ještě nikdy sem neprováděl rescue ... Nevím jestli je to OK a
MySQL si s tim pak poradí ...

--

S pozdravem,

    František Burian