OT: hledani zavislosti v namerenych datech

Oak oak.brno na seznam.cz
Pondělí Červen 5 21:27:03 CEST 2006

Dne pondělí 05 červen 2006 11:05 Ludvík Vlček napsal(a):

> Co treba regresni analyza ???

Dobrý den,

no pokud jsou data nějakým způsobem náhodná, pak jak je výše uvedeno použít
statistické metody.

Pokud však hledáte skryté periodické jevy, což je v inženýrské praxi velmi
časté (prakticky cokoli kde něco rotuje), pak použít konvoluci. Doporučuji
Octave, lze v něm používat "matlabovskou" syntaxi (jen s malým omezením) a
tudíž je pro většinu inženýrů velmi "přátelský".
http://www.gnu.org/software/octave/
Pro zobrazování grafů budete potřebovat GNUplot:
http://www.gnuplot.info/

Pokud si také projdete weby se indexem Free či OS inženýrských aplikací, jsem
si jistý že najdete pár hezkých kousků, které dělají přesně to co chcete,
protože to jde o častý problém. Vyhnul by jste se tak počítání a
programování.

S pozdravem,

Oak