UTF-8 -> PostScript

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Červen 7 13:32:28 CEST 2006

Pavel Janík wrote:
:    > co byste doporucili misto mpage, kdyz potrebuju prevadet textove
:    > soubory do PostScriptu, ale ne z ISO 8859-2 jako u mpage, ale
:    > z UTF-8. Nejlepe neco co si samo zajisti vhodny font s potrebnymi
:    > UTF-8 glyphy.
:
: asi to budeš považovat za vtip, ale já to vážně používám: C-u M-x
: ps-print-buffer v Emacsu nebo prostě tisk do souboru z Firefoxu.

	Jo, dobry vtip, taky jsem se zasmal :-)

: Ve skriptu jsem to zatím nikdy nepotřeboval, ale to by bylo v případě
: použití Emacsu triviální.

	No, sice uz tady pres Xvfb takhle poustime Gimp, a mame
nejakych 14GB pameti a 14 procesoru, takze by to ten Emacs asi utahlo,
ale ze bych si potreboval do systemu zanest dalsi operacni system,
to asi ne. To radsi pro SLES9 zkompiluju vsechny potrebne novejsi
verze knihoven, ktere potrebuje paps (Xft, pango, glib2 a jeste nejake
dalsi).

: Jinak bohužel nic rozumného neznám a také se rád dozvím něco nového.

	Ja myslim ze paps je asi to co chci. Je na tom fakt dobre,
ze to nedela veci samo, ale pouziva knihovny, a dokonce i sam paps
je psany jako knihovna, takze v pripade potreby by bylo mozne i k programu
pomoci knihovny dodelat funkcionalitu "UTF-8 do PostScriptu".

	Hmm, kdyz nad tim tak premyslim, to by urcite pomoci tohoto
sel udelat mod_postscript do Apache, ktery by treba v pripade koncovky
.ps vracel PostScriptovy obraz dokumentu. Zajimave.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |