Vysoky load pri vetsi zatezi routeru

Peter Surda surda na shurdix.com
Čtvrtek Červen 8 15:24:26 CEST 2006

On Thursday 08 June 2006 05:26 am, xnet wrote:
> dd,
> mam problem na jednom stroji, ktery routuje a qosuje. v tuto chvili je to
> amdxp 2000+, 512 ram, 3x realtek8139.
Tieto sietovky su na vyssie zatazeny router (viac ako 2mbit) uplne nevhodne.
Daj tam 3comy alebo este lepsie intely, ked mas malo penazi tak nejake dlinky
(ale nie tie s 8139 chipsetom). Vyhni sa aj 8169 chipsetu.

Okrem toho vela ludi s nedostatocnou skusenostou nevie nakonfigurovat iptables
a tc aby zvladli vysoku zataz (napriklad pouzivaju linearne spracovavanie
pravidiel alebo prilis vela htb/cbq so spolocnym rodicom). Relevantne linky:
http://lartc.org/howto/lartc.adv-filter.hashing.html
http://ipset.netfilter.org/
http://docs.shurdix.org/shurdix:learn

V kazdom pripade, s vhodnymi kartami a konfiguraciou by xp 2000+ mal bez
problemov zvladnut niekolkonasobnu zataz. Ja som na podobnej masine (myslim
ze to bolo xp 1800+) mal 20mbit linku a load bol 0.00.

> podle top-u nejvic zatezuje procesor proces ksoftirqd.
To bude potom zrejme sietovkami, nastavenie iptables/tc by som vsak tiez
nevylucoval.

> dekuji.
> l. hofmann
s pozdravom,