dhcpd ISC - obsluha vice siti za routerem

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Červen 15 15:41:26 CEST 2006

On Thu, Jun 15, 2006 at 03:23:28PM +0200, Petr Simek wrote:
> pouzivate nekdo dhcp demona od ISC ? Je to defaultni balik v
> RH(Centos) ale chybi mi tam spousta veci. Mam routovanou sit a chtel
> bych mit na jednom segmentu dhcp server a obsluhovat s nim vsehcny
> ostatni segmenty.

Jestli to chápu dobře, chtěl byste, aby klientům v jednom segmentu
přiděloval adresy DHCP server, který je v jiném. Tak to samozřejmě
nepůjde, už úvodní DISCOVER paket by se nedostal k serveru a i kdyby mu
ho někdo zprostředkoval, nebylo by, jak mu doručit odpověď. Leda že by
router fungoval jako nějaká "DHCP proxy", ale to už by IMHO bylo
jednodušší na routeru rovnou zprovoznit DHCP server.

							  Michal Kubeček