dhcpd ISC - obsluha vice siti za routerem

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Červen 15 19:39:57 CEST 2006

On Thu, 15 Jun 2006, Michal Rybarik wrote:

> Uplne jednoducho. Proste tam nadefinujte viac subnetov a o nic ine sa
> nemusite starat, server sam zisti z ktoreho subnetu je poziadavok
> relayovany.

Asi se ptam blbe, ale neni mi jasny ten mechanismus. U CMU dhcpd je
parametr gateway kam se zapise IP adresa toho interfejsu routeru
ktery dela ten dhcp forwarder. U ISC dhcpd muzu tvorit subnety,
nicmene tam nevidim zadnou moznost vytvorit vazbu na tu IP toho
interfejsu routeru.

Znamena to ze se to svaze tim zpusobem ze kdyz ta IP routeru-forwaderu
patri do daneho subnetu tak se to bude brat z daneho subnetu ? Vrta mi
totiz hlavou proc se tam uvadi ta maska kdyz se vlastne jedna o konkretni
jednu IP adresu forwarderu (v dhcp requestu zadna IP neni). Taky by to
zrejme znamenalo ze subnety se nesmi prekryvat jinak nebude vedet ktery
ma pouzit.

Mimochodem - ve vsech prikladech konfiguraci se uvadi i definice subnetu
pro lokalni sit, ale proc kdyz dhcp request nema zadnou IP adresu ?

> M.R.

Diky za odpoved.