dhcpd ISC - obsluha vice siti za routerem

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Pátek Červen 16 02:26:48 CEST 2006

>Asi se ptam blbe, ale neni mi jasny ten mechanismus. U CMU dhcpd je
>parametr gateway kam se zapise IP adresa toho interfejsu routeru

Ano, ono je CMU dhcpd tak trochu blby a musite mu to naservirovat aj s
IPckoou relayu. Pouzivali CMU dhcpd sme ho v jednom embedded rieseni a
som velmi rad ze sa ho podarilo nahradit niecim rozumnejsim.

>ktery dela ten dhcp forwarder. U ISC dhcpd muzu tvorit subnety,
>nicmene tam nevidim zadnou moznost vytvorit vazbu na tu IP toho
>interfejsu routeru.

Povedzme to tak ze ISC je proste sikovny a aj sam spravne uhadne z
ktoreho subnetu sa ma IPcka pridelit.

>Znamena to ze se to svaze tim zpusobem ze kdyz ta IP routeru-forwaderu
>patri do daneho subnetu tak se to bude brat z daneho subnetu ? Vrta mi
>totiz hlavou proc se tam uvadi ta maska kdyz se vlastne jedna o konkretni
>jednu IP adresu forwarderu (v dhcp requestu zadna IP neni). Taky by to
>zrejme znamenalo ze subnety se nesmi prekryvat jinak nebude vedet ktery
>ma pouzit.

No to samozrejme, ze by sa subnety nemali prekryvat. Ak sa vam
prekryvaju, tak tam mate bud nieco zle, alebo na to musite mat
mimoriadne specialny dovod.

>Mimochodem - ve vsech prikladech konfiguraci se uvadi i definice subnetu
>pro lokalni sit, ale proc kdyz dhcp request nema zadnou IP adresu ?

Subnety su tam kvoli logickemu rozcleneniu. Subnet je jednoznacne
definovany adresou siete a maskou, preto je tam maska. A maska sa
zaroven pouzije aj na nastavenie masky na zariadeni, ktore ziskava IPcku
z DHCP.

M.R.