FC5 - KDE - tlačítko pro zamykání sezení, dialogové okno "Ulož" zapomíná název

Miroslav Benes miroslav_benes na zdas.cz
Úterý Červen 20 19:36:14 CEST 2006

Přeji krásný den !

Na domácím PC (FC4, updatovaný) mám dva problémy. Žít se s nimi dá, ale
docela mi pijou krev. Prosím o nakopnutí jak to vyřešit.

a) dialog "Save as" zapomíná jméno souboru

Pokud z nějaké aplikace (Mozilla, gimp ..) otevřu dialog "Uložit jako",
je v něm předvyplněno jméno souboru. Když se přepínám do jiného
adresáře, je všechno OK. Ale když dám vytvořit nový adresář, jméno
souboru se smaže.
Už jsem si na to pomalu zvyknul (při ukládání si ho kopíruju do
schránky), ale je to otravné. Přitom na jiných PC (FC3, FC5) to nedělá a
nepomáhájí ani updaty.
Je to nějaká známá chyba nebo je jenom něco shnilého v nastavení
konkrétního uživatele ?

b) tlačítko "Uzamknout relaci"

Bylo  v dolní části lišty KDE byly dvě tlačítka - "Uzamknout" a
"Odhlásit". Dneska ovšem zmizely - mám důvodné podezření, že se to stalo
po včerejším upg kdelibs na verzi kdelibs-3.5.3-0.2.fc4
Jak se tyto tlačítka (hlavně to první) dá znova umístit na lištu ? Je to
životně důležité - když odejdu od klávesnice, sahá na ni můj dvouletý
kluk a občas jsem se docela divil, co dokážou náhodné sekvence kláves.

P.S. Sice se tato položka dá vyvolat i ze základního menu, ale přes to
tlačítko to bylo mnohem pohodlnější :)

Předem děkuji za tipy.