Optimalizace iptables pravidel

Tomáš Janoušek tomi na nomi.cz
Pondělí Červen 26 19:51:13 CEST 2006

Zdar,

Mon, Jun 26, 2006 at 10:41:43AM +0200  Petr Horacek napsal:
> jelikoz se mi na firewallu zacinaji mnozit pravidla a parkrat se toto
> doporuceni mihlo i tady v konferenci, tak bych chtel udelat optimalizaci
> techto pravidel. Sice jich neni jeste pres 100, ale i tak.

Rekl bych, ze pri beznem firewallu s par pravidly to nebude mit vliv tak jako
tak, nicmene:

> - ma vliv rozdeleni do uzivatelskych chainu?

Pokud to snizi pocet pravidel, kterymi se muselo projit, ma.

> - ma vliv poradi pravidel v chainech (uzivatelskych i standartnich - I,
> O, F) - tzn. ty, ktere predpokladam, ze budou platne nejcasteji,
> presunot na zacatek a naopak; priklad: nejdriv povolit 80 pro web a az
> potom malo vyuzivane 21 ftpko ?

Ma, snizite-li prumerny pocet pravidel, kterymi musi projit paket, bude to
rychlejsi.

> - ma vliv poradi parametru v pravidlu - nedriv rozhrani, pak protokol,
> pak treba port - vyhodnocuje se to postupne jako treba nektere
> programovaci jazyky nebo az cele?

To nevim, ale tipoval bych ze ano.

> - ma vliv pouziti rozsireni jako iprange, state?

To asi zalezi na konkretnich rozsirenich a na tom, co jimi nahrazujete.

> - co delat tam, kde se neda pouzit uzivatelsky chain (tabulky NAT,
> MANGLE) a vic pravidel (markovani podle source IP pro pouziti CBQ)?

Pouzit uzivatelsky chain. Bavime-li se o iptables, pak to jde vsude.

S pozdravem,
--
.---------    Tomáš Janoušek   a.k.a. Liskni_si    ---------.
: NOMI team, developer, http://tomi.nomi.cz/   tomi na nomi.cz :