Linux skrze libata a SATA-II (3Gb)

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Březen 1 15:08:33 CET 2006

Krištof Petr <mailto:kristof.p na fce.vutbr.cz> wrote:
> Viz SUSTAINED TRANSFER RATE. Taky bych rekl, ze "mego" ktere
> pouzivaji vyrobci disku je kvuli marketingu uplne jine, nez
> "mego" se kterym pocita uzivatel.

+- je to stejné.. tak to vypadá, že jsem taktéž naletěl... kromě vyšší
úhlové rychlosti u SCSI a NCQ u SATA jsou v podstatě disky čím dál
pomalejší... hezká vizitka (pokud by tento odvážný výrok chtěl někdo
rozporovat, dovolil bych si ho upozornit, že hustota informace na palec se
posouvá stále výše a disky v maximu (sekvenční čtení) dávají cca 50-60MiB/s
po externí sběrnici (při UDMA) už od nějaké UDMA100, možná s odřenýma ušima
i UDMA66 - jak staré máme systémy, které jako horkou novinku měli tuto
externí rychlost?, navíc single track seek či avg. seek je už také nějaký
ten rok "pod 10ms", bez udání konkrétních hodnot (radši)).