Linux skrze libata a SATA-II (3Gb)

vlcek l.vlcek na noel-plus.cz
Čtvrtek Březen 2 07:17:07 CET 2006

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):

> +- je to stejné.. tak to vypadá, že jsem taktéž naletěl... kromě vyšší
> úhlové rychlosti u SCSI a NCQ u SATA jsou v podstatě disky čím dál
> pomalejší... hezká vizitka (pokud by tento odvážný výrok chtěl někdo
> rozporovat, dovolil bych si ho upozornit, že hustota informace na palec se
> posouvá stále výše a disky v maximu (sekvenční čtení) dávají cca 50-60MiB/s
> po externí sběrnici (při UDMA) už od nějaké UDMA100, možná s odřenýma ušima
> i UDMA66 - jak staré máme systémy, které jako horkou novinku měli tuto
> externí rychlost?, navíc single track seek či avg. seek je už také nějaký
> [...]

Pojem "pomalejsi" by asi chtelo vylozit presneji (rekl bych)...
:-)

Pomalejsi asi nejsou, ale prenosove parametry se zrejme uz delsi dobu
nemeni, nojo fyzikalni zakon je fyzikalni zakon..
Ani NCQ neni vychodisko, pokud vas to zajima vice, podrobnosti
doporucuji na:
http://www.svethardware.cz/art_doc-164A80939AC6EA59C12570C800516840.html

spise to vypada na mensi debakl...
:-(