vycerpani swapu / RAM na notebooku

Dracula 007 dracula007 na atlas.cz
Středa Březen 1 20:33:38 CET 2006

Ahoj,

na notebooku se mi zacala dit pomerne neprijemna vec. Obcas dojde
k vycerpani veskere pameti (512 MB) i swapu (1024 MB), a system se
pochopitelne stane zcela nepouzitelnym. Disk jede na plne obratky
a odezva je zcela neunosna, coz dosti ztezuje jakoukoliv diagnostiku
pricin.

Pouzivam pravidelne aktualizovane Gentoo s jadrem 2.6.15, a v danou
chvili zadne vylozene narocne aplikace nebezi - vetsinou jenom KDE
3.5, dve nebo tri konzole a textovy editor (bud Kate nebo Quanta). Za
bezneho fungovani neni zadny problem, ale jako kdyby se to najednou z
mne neznamych pricin zblaznilo ... zadnou zavislost jsem zatim nevysledoval.

Z logu (/var/log/messages) jsem nic moc nevycetl, a pri klidovem stavu
se vsechno zda v poradku - snad jenom v hlavicce 'topu' se mi nezda ze
polozka "cached" u swapu kazdou vterinu vzroste o 4kB. Na stolnim
pocitaci (v postate to same - Gentoo / 2.6.15 / KDE 3.5) se nic takoveho
neprojevuje.

Pro jistotu jsem si pustil logovani vystupu 'dstat' a 'ps' do suboru,
abych - az se to zase zblazni - mel nejake podrobnejsi info. Nenapada
nekoho kde muzeb byz zakopana sobaka nebo co udelat pro podrobnejsi
info?

t.v.