SPF, Sender-ID a DomainKeys

ph na rook.cz ph na rook.cz
Pátek Březen 3 13:16:45 CET 2006

> Proto bych se chtel zeptat, jestli nekdo z vas tyto metody
>
> 1) sleduje -- a muze me odkazat na cerstve zdroje. Zatim jsem se docetl,
> ze se to povazuje za experiment,

   https://datatracker.ietf.org/public/idindex.cgi?command=id_detail&id=12662

   teď stojí ve frontě na schválení jako RFC. Jak to vypadá se SPF2 nevím.

> 2) implementuje -- jak v pripade SPF resite kolizi SPF1 a SPF2/PRA,
> inspirativne me zaujal postoj AOL. :-) Mate nejake publikovatelne vysledky?

   Myslím, že tam není problém, oba dva typy SPF záznamů začínají řetězcem,
který jednoznačně identifikuje verzi, můžou pro jednu doménu koexistovat.

> DomainKeys je metoda taky zajimava, ale docela slozita... implementovat
> bych musel obousmerne.

   Pro zvýšení důvěryhodnosti svých mailů pro SA (a jiné) mi připadá taky
velmi pěkný HashCash, ale ten není moc rozumné strkat na server, lepší je, aby
to počítali klienti, a moc pluginů zatím neexistuje (ani pro TB :( ).

--
                                                         | Pavel Kácha
                                                         |  ph na rook.cz
                                                         `-._,--.