Doporuceni pro fileserver

Pavel Raus linuxcz na cpan.cz
Pátek Březen 3 17:52:41 CET 2006

Pekne radice disku dela Areca - jeden 16 port radic jsem  popisoval na
abclinuxu.cz. Pri volbe radice si dejte pozor, nasel jsem radice, co
nepodporuji kapacitu jednoho volume vic jak 2TB, coz je docela limitujici. Je
treba podpora 64bit LBA ( pamatujete, jak jsme pred par lety resili, podporu
48bit LBA a limit 137GB .... ;-) ??? )

Videl jsem tam v nabidce 24port, v kombinaci s 500GB disky (vetsi jsem nikde
nepotkal ) jste na teoreticke kapacite 12TB. Pokud Vam zalezi na tech datech,
tak pri tomhle poctu disku je vhodne pouzit RAID 6 ... na zvazeni je i
hotspare disk. Takze Vam zustava kolem 10-11TB.

Dostupnost .... tak to postavte cele 2x, pres nejake nbd nebo drbd to
mirrorujte, ..... ;-)

Cena ... nevim jaka je Vase predstava .... ale tech 10TB bych videl na
minimalne 300k

Pavel Raus