Vhodne zelezo pro server na Debianu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Březen 4 14:59:38 CET 2006

Ahoj,

On Sat, Mar 04, 2006 at 01:51:06PM +0100, Lubomír Vogl wrote:
> Zdravim
>
> Chtel bych postavit server pravdepodobne na Debianu. Radeji bych sel
> do reseni se SATA disky, ale nemam predstavu o soucasne podpore a
> stabilite. Muzete mi poradit kde najit spolehlive informace o
> kompatibilite, nebo mi primo nejaky hardware doporucit ?
>
> Ocekava se, ze server bude provozovat databaze, hostit stranky atd..
> Uvazoval jsem o dvouprocesorove desce s XEONy. Je to vhodna volba ?

Pokud Vam intel plati za to, ze pouzivate jejich procesory tak ano :).

> Vetsina desek se kterymi jsem mel moznost se seznamit mela radice SATA
> poporujici RAID 1 (desky ASUS). Je toto reseni pouzitelne v linuxu
> (tedy reseni na integrovanem radici se SATA) ?
>
> Cena celeho serveru by nemela presahnout  40.000,- bez DPH (uvazuju dealerske ceny)

Naprosto perfektni a mnou odzkousene SUN Fire X2100. Uzasna vec.
V cene 20.000,- je 1x opteron, 500MB ram, case, suplicky, zdroj,
vynikajici deska Tyan s 2x 1GBit Broadcom. Na vasem miste bych tech
zbylych 10-20 tisic vyplnil vetsi ramkou, dvema diskama Seagate a misto
1x opteron bych si tam nechal dat DualCore. Vse od Sunu mimo disku.

Nevyhoda: 1 zdroj

-- Dalibor Straka
P.S. Disky si od SUNu nekupujte, pac vas jeden 250GB Seagate s nalepkou
Sun vyjde na 8000.