Uctovanie tlace

Peter Gaál gaal na ynet.sk
Sobota Březen 4 20:06:10 CET 2006

Zdravim,

rad by som rozbehal tlaciaren v PC miesnosti, kde by si mohli uzivatelia
tlacit svoje veci. Samozrejme uvazujem nad linuxovych riesenim,
pravdepodobne cez CUPS (aspon tu moju laserovu tlaciaren sa mi podarilo pod
tym rozchodit). Malo by tam fungovat tlac aj cez sambu, co tiez mi islo (ked
som nastavil rucne ovladace na postscript). V buducnosti sa uvazuje aj nad
tenkymi klientami, za to by bolo dobre linuxove riesenie.

Idea s uctovanim je taka, ze by bol program, ktory by pocital stranky pri
tlaci. Ak by uzivatel dal tlacit nieco, tak by sa mu na klientskom pocitaci
zjavilo okno, kde by sa mu ukazalo pocet stran a cena tlace, co by nasledne
odsuhlasil tlacidlom 'OK' a potom by tlac prebehla. Tlac by neprebehla ak by
nemal uzivatel dostatocny kredit na konte alebo by nesuhlasil s cenou.
Kredit by sa potom dal dobijat nejakym sposobom. Takato je moja predstava.

Je nieco taketo mozne realizovat ? Som schopny aj nieco sam naprogramovat,
hlavne co sa tyka realizacie databazovej casti, ale s tlacou velmi nemam
skusenosti (trvalo mi tyzden, kym som dokazal vytlacit nieco cez sambu). Za
kazdu radu vopred vdaka.

Peter Gaál