Uctovanie tlace

Václav Štěpán stepan na kmlinux.fjfi.cvut.cz
Neděle Březen 5 15:05:31 CET 2006

Peter Gaál napsal(a):
> Idea s uctovanim je taka, ze by bol program, ktory by pocital stranky pri
> tlaci. Ak by uzivatel dal tlacit nieco, tak by sa mu na klientskom pocitaci
> zjavilo okno, kde by sa mu ukazalo pocet stran a cena tlace, co by nasledne
> odsuhlasil tlacidlom 'OK' a potom by tlac prebehla. Tlac by neprebehla ak by
> nemal uzivatel dostatocny kredit na konte alebo by nesuhlasil s cenou.
> Kredit by sa potom dal dobijat nejakym sposobom. Takato je moja predstava.

Do nedavna jsem na tohle pouzival printbill - cena tisku se odviji budto
od poctu stranek (lze cist
HW countery, nebo to nechat napocitat GhostScript), nebo od poctu
papiru+vyplacaneho toneru/inkoustu.
To druhe je hezke pro pripad, ze uzivatele tisknou veci v duchu bily
text na cernem podklade.
Co se konfigurace tyce tak chvilku trva, nez se tim prokousete, ale pak
to je moc prima a da se z toho
tahat spoustu statistik.  Kdyz pouzivate ink-accounting, zpracovani
chvilku trva (mam dojem, ze to funguje
tak, ze GS vyrenderuje bitmapu a z ni pocita pokryti).

V podstate - zadate kolik stoji toner, kolik s nim vytisknete stranek
pri referencnim pokryti, kolik stoji
list papiru... A pak sezenete nekoho, kdo bude vkladat, kolik si kdo
koupil jako kredit.

Pri hledani odkazu jsem potkal tez PyKota. Neumi sice ink-accounting,
ale jinak vypada velmi dobre:
http://www.librelogiciel.com/software/PyKota/action_Presentation

Vaclav Stepan