Testy hdd vyvolane ze smartd

Neděle Březen 5 03:51:36 CET 2006

 4. marca 2006 o 18:06, Vlada Macek píše:

> V /etc/smartd.conf mam pro dva disky (bezici v RAID 1) nastaveno toto:
>     /dev/hda -o on -S on -a -I 190 -I 194 -I 195 -I 1
>     /dev/hdc -o on -S on -a -I 190 -I 194 -I 195 -I 1
> Myslel jsem si, smartd sam naplanuje vhodnou dobu pro ruzne druhy testy,
> ale podle vystupu smartct -a mam dojem, ze se zadne self-testy
> neprovadeji. Mam smartmontools z Debian Sarge (5.32).

smartd nič sám neplánuje, spustí zvolený test v zvolenú dobu po použití
prepínača -s.
výpis iba výsledkov self testov je inak možné získať pomocou prepínača
-l selftest.

> Muzete se prosim nekdo pochlubit svym vysperkovanym nastavenim
> /etc/smartd.conf tak, jak jste vycetl(a), ze je to nejlepsi?

na webe som nenašiel jednoznačné relevantné odporučenie ako často ktoré
testy spúšťať, ale časom som odhadometricky dospel k nasledovnému plánu
testov:

- zistiť podporu automatických offline testov
- zistiť približnú dobu behu jednotlivých testov (-c)
- zakázať automatický offline test a namiesto "vendor specific"
  (obyčajne 4 hodiny) plánovania po spustení smartd vytvoriť vlastné
  jednoznačné časovanie
- long test - každý deň o 5.oo (pred typickým začiatkom používania
  systému po ukončení rotovania logov - pomerne na dlhú dobu degraduje
  výkon disku)
- short test - každý deň o 20.oo (po skončení typického času používania
  systému)
- offline test - každý deň o 7.oo a 21.oo (keď už určite skončia short
  a long testy) pre explicitný offline zber údajov

čomu potom zodpovedá nasledovný zápis:
/dev/XXX -a -o off -S on -s (O/../.././(07|21)|S/../.././20|L/../.././05)

> Ve svem archivu konference jsem takove doporuceni nenasel.

v tomto mailing liste sa zaujímavo diskutovalo o s.m.a.r.t. v týchto
threadoch (resp. príspevkoch):
http://usenet.jyxo.cz/cz.comp.linux/0403/smart-a-off-line-testy-disku.html
http://www.linux.cz/lists/archive/linux/212872.html
http://www.linux.cz/lists/archive/linux/212986.html

zhodou okolností, v čase (apríl 2004) keď sa riešila táto otázka okolo
neexistencie interného plánovača/spúšťača testov v smartd, tak vyšla
experimentálna verzia smartmontools 5.27 (február 2004), ktorá novo
zavádzala práve túto funkcionalitu.

> Ocenim i odkazy na dokumenty rozvadejici duvody pro vhodne periody pro
> ruzne druhy testu.

v uvedenom vlákne bolo naznačené oveľa striedmejšie používanie testov
ako používam, radšej mám dennú periodicitu. ak nájdete/existujú dáke
relevantné odporučenia, rád si ich prečítam.

--
professional home page                  -> http://tibor.pittich.sk
personal blog                           -> http://blog.phuture.sk