Usinani HDD, kram se probouzi

Zdenek Havrlik zdenek na lhotkanet.cz
Pondělí Březen 6 22:14:24 CET 2006

tak koukam ze po tom co jsme ukazal co to mam za mrchu tak mi nikdo neporadi
:-(

Situace:
Mam pocitac, 11 disku na IDE
Prvni dva jsou zrcadlene na system a home, ty usinat nepotrebuji.
Zbytek je v LVM v nem je udelanej jeden kram co se montuje.

Otazka:
Jak elegantne udelat ze kdyz se z LVM necte tak, aby disky usnuly?
hdparm -S1 /dev/hdX , nebo hdparm -y /dev/hdX disky se neuspi a kdyz tak
jenom na chvilinku.

Pokus:
LVM svazek odmontuji, zastavim smartd, vypnu smart na discich (smartctl
-s off /dev/hdX).
Pokud napisu hdparm -y /dev/hdX  tak disk na chvili usne a za chvili se
zase vzbudi.
Pokud napisu hdparm -Y /dev/hdX  tak disk zastendby a po chvili se na
konzoli napise ze neni pripraven pro prikaz, coz je zrejmne ta vec co ho
budi. Nicmene je dale ve stavu standby.

Nicmene to neresi to ze kdyz z tech 9 disku ctu 3x za den tak, ze by
nemuseli porad bezet.